6 mars 2012

Nya världen, nya kamrater

Så var det idag dags att gå till skolan. Fanny och jag hann med en halvtimme på hotellets gym innan vi fick bråttom, så klart. Prick klockan tio gled vi in genom dörrarna till NYFA för att checka in, PUH! Vi blev uppskickade till International Students Office där vi fick fylla i lite papper och sedan hemskickade eftersom vår "orientering" började kl 14. Först då insåg vi att check in var mellan 10 och 14. Nåja, vi tog en promenad ner förbi Washington Square Park, där en mycket påstridig kamrat ville spela schack. Efter påtryckningar från Fanny satte jag mig vid brädet. Han visade sig var en klassisk hustler av den trevliga sorten; pratade oavbrutet, spelade fort och dåligt. Jag vann två partier ganska enkelt och fick sedan ursäkta oss.



Vi fortsatte söderut och bestämde oss för pasta till lunch och trillade in på Tre Giovani på Laguardia Pl. Litet ställe, med bra priser och fantastiskt god Penne alla carbonara. Fannys Rigatoni alla bolognese var inte heller dum, sa hon. Därefter tog vi metron tillbaka till Union Square och satte oss i solen i väntan på orientation.

Väl på orientation blev det upprop och presentation av alla antagna till de olika programmen. Fanny viskade något om att på Acting verkade det mest vara trådsmala brunetter från Brasilien som nyss slutat High School, medan alla fula killar skulle gå Filmmaking. Äsch, det är ju insidan som räknas.

Sedan fick de olika programgrupperna dela på sig och vi skådespelare fick åka iväg till NYFAs filial i TriBeCa, medan Fanny fick sitta kvar med nördarna. Jag ska tydligen vara på TriBeCa i stort sett hela tiden med min klass. Lite trist, för jag gillade de nergångna lokalerna vid Union Square. Nåja, imorgon har jag heldag från 9 till 6 och börjar med Improvisation, följt av Voice and Movement och Scene Study. Sålunda; dags att sova!
Adieu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar