9 nov. 2011

Gräsänkling Blues



Förmodligen kommer flertalet av mina inlägg beröra det faktum att jag har en fantastisk flickvän i Fanny och en liten cocker spaniel som heter Sulitelma (också fantastisk, men på ett aningslöst sätt). Av dessa båda spexprinsessor (den ena högaktuell vart femte år och den andra mest hela tiden) är det dock bara Sulli som är hemma nu. Fanny är i London och är nanny till två av sina brorsbarn. Fanny har ett förnamn som rimmar på sitt yrke. Det är ovanligt. JO, det är det! Ni kan sluta konstruera alternativ. Det blir bara snusk ändå. Skämmes!

Så det är allt lite ensamt just nu. Men jag ska strax åka och hälsa på dem. Jag har inte varit i London sedan 1987 så det kanske är på tiden. Har de fortfarande vänstertrafik och vinäger på påmmfritten? Jag får fråga Fanny nästa gång vi telefonerar.
Hon bloggade häromdagen om att ingenstans i England kan man köpa osthyvel. Jag tror att hon förbereder min ankomst. Hon vet att jag älskar ost. Det gjorde även en man som förärades det pappa-vitsiga namnet Lennart Hyvland. Det här klippet är nu fem år gammalt Ja, jisses!


Nåja, för att runda av lite grann kommer så ett youtube-klipp med ett medley. Cirka 05:15 in i potpurriet så börjar Gräsänkling Blues, passande nog av och med Fannys släkting Povel och i början ser man programledaren, just det, Lennart Hyland. Håll till godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar